zaterdag 7 januari 2012

Help, mijn man heeft een hobby!

Help, mijn man heeft een hobby! Vrouw, kind en werk waren niet voldoende nee, meneer wilde er nog een hobby bij. En dan nog het liefst een compleet nutteloze, tijdrovende hobby. Dixit ondergetekende tenminste. Mijn lief daarentegen vindt dat hij slimmer wordt van zijn nieuwe vrijetijdsbesteding: helikopters op afstandsbediening in elkaar knutselen.

Urenlang zit ie in zijn bureautje manuals te lezen, instructiefilmpjes op het internet te bekijken, diep na te denken en geconcentreerd te vijzen. In elkaar, uit elkaar. Honderd keer opnieuw als het moet. Na een paar dagen noeste arbeid staat er in zijn werkkamer een machine te pronken die verdacht veel lijkt op een helikopter, maar vooralsnog niet vliegt. Ik zou stapelgek worden, mijn lief blijft griezelig rustig. Straks gaat ie gewoon nog maar eens lezen, kijken, denken en vijzen. Want hij zal niet rusten voor ie de ingewikkelde mechaniek onder de knie heeft. Respect daarvoor, absoluut, als is het in mijn ogen overbodig werk. Je kan die helikopters namelijk ook volledig ready to fly in de winkel kopen. Mooi in elkaar gezet en perfect afgesteld. Tja, dat zou ik dan weer doen, mocht ik geïnteresseerd zijn in helikopters. Maar dat ben ik niet, want ik ben een meisje. En wij meisjes, wij zullen jongens op dit gebied nooit helemaal begrijpen. Boys and their toys, jawel.

Daarom meteen al een volgende noodkreet: help, mijn zoon zal binnenkort ook een hobby hebben!

3 opmerkingen:

  1. Join the club... Dat is de reden waarom mijn man liever geen zoons wilde: die zouden zijn speelgoed afpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je was nooit alleen!

    http://mashable.com/2012/05/08/mommy-blogger-infographic/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar is de tijd van die zalige online artikeltjes een paar keer per week? Krijg nog een babytje, Erika, please! ;-)
    Hierbij een kleine lofbetuiging aan je blogtijdperk, helaas niet van bovenaf.

    BeantwoordenVerwijderen